VINTER: Reklamefilmen til Telia får med seg et sjeldent vakkert vintermotiv og utsikt fra Himmelrike

Himmelrike blir landskjent

Mobiltelefoniselskapet Telia har gjort norske stedsnavn til en reklamesak for tjenestene selskapet yter. I kveld er det duket for en ny film der Himmelrike på Gautefall setter prikken over i-en.

– Hvorfor velge Himmelrike, og hva er historien bak det som bringer oss dit?

– 9 av 10 kan nå få 5G fra Telia, og i år har vi dratt land og strand rundt i Norge for å finne stedsnavn som illustrerer dette. Denne gangen skal vi lage en julefilm, og har funnet steder som illustrerer teksten i julesangen «Deilig er jorden». Vi har filmet på Jorden i Lofoten, i Skjønne i Innlandet, i Paradis på Skeikampen, og nå i fantastiske Himmelrike i Drangedal, forteller Camilla Forberg, markedsdirektør i Telia.

Artikkelen fortsetter under annonsen.

FORBEREDER: Filmteamet forbereder seg til opptak.

Avgjørende

– Hvordan var det å filme og å formidle inntrykkene fra Himmelrike?

– Vi kom opp på toppen hvor det lå nysnø og vi hadde helt blå himmel denne dagen. Et sted det var takknemlig å få filme, utrolig vakkert og det ble fanget på filmen, sier Emil Trier, regissør i produksjonsselskapet One Big Happy Family.

Han forteller også om plassen og hvor avgjørende det var å få god og kyndig hjelp fra fastboende i området.

Det var avgjørende at vi fikk hjelp lokalt for å finne, men også komme oss opp til stedet vi skulle filme. Terje Gautefall var til stor hjelp og fikk oss dit med snøskuter. Både Terje og våre 2 aktører på dette opptaket, Olav Lia og Rune Strandskogen var helt supre og det hele ble en fantastisk dag med utrolig fine bilder.

NYTER: Her kan teamets deltakere nyte Himmelrike i vakker vintersol.

Skigåere

Det hersker ingen tvil om at Telia med sin film, som egentlig tjener et helt annet formål, trolig vil få stor betydning som reklame for Gautefallområdet. Bildene som er tatt viser landskapet fra Himmelrike fra sin aller beste side.

Olav Lia, som står bak GautefallEvent, forteller her hvordan det var å bidra.

- Fredag den 19. november var GautefallEvent hyret til å spille inn reklamefilm for Telia. Innspillingen foregikk i Himmelrike på Gautefall. Undertegnede og Rune Strandskogen var skigåere i og på toppen av Himmelrike, med flott nysnø og topp vær. Vi var på Jørenskårvarden , 705 meter over havet.

De var ikke alene. Grunneier Terje Gautefall stilte med snøscootere for å få fraktet kameramenn og team opp til Himmelrike.

Artikkelen fortsetter under annonsen.

SKUER: Teamet skuer ut over et trolsk Himmelrike.

Mange stedsnavn

Telia har drevet med stedsnavn i andre reklamefilmer. Det er blitt noen.

-Hvor mange stedsnavn har dere hentet fram og servert seerne til nå?

-Vi har vært på rundt førti ulike steder i Norge. Blant annet Hue, Ræva, Skvetten, Svarte, Helvete, Paradis, Skyer, Hell og ikke minst Jorden og Himmelrike. Vår første reklamefilm på dette temaet var i april, og siden det har det blitt åtte fine filmer fra unike steder i Norge. Vi har møtt så mange fine mennesker som faktiske bor på de stedene vi besøker. Lokalbefolkningen i Norge har tatt oss imot med åpne armer og mye varme.

Markedsdirektør Camilla Forberg var ikke selv til stede under filmingen, men fikk et inntrykk gjennom det som teamet formidlet via telefon.

Himmelrike har fanget folks oppmerksomhet til alle tider. Selv om seerne ikke få oppleve de spesielle sjatteringene som er i svabergene der oppe, vil de uten tvil få med seg den storslåtte og vakre naturen som er der oppe.

Det er en stor produksjon det er snakk om. Foruten Telia og produksjonsselskapet One Big Happy Family er også reklamebyrået Try med i produksjonen.

TOPPEN: Fra toppen på Himmelrike en vindstille vinterdag.